Lupta cu balbaiala prin exercitii practice si creandu-ti o mentalitate noua!

30 Oct

Salut tuturor, am revenit cu o noua postare dupa o lunga perioada de inactivitate, datorata unor evenimente dar si schimbari cognitive care au avut loc in viata mea…

     Dupa noi studii in ceea ce priveste balbaiala am ajuns la concluzia ca multe dintre metode de eliminare a ei  sunt practice si folositoare, totul tine  de antrenament si dorinta cu care vrei sa o practici.

     De exemplu toate cartile la care am facut referire sunt bune in functie de mediul in care sunt analizate, asadar cartea “Stutter no more” prezinta o metoda practica dar care din pacate fara indrumarea unui cadru specializat este greu de parcurs, ea mai are inconvenientul ca terapia se intinde pe o perioada de pana la un an .

     Cealalta carte “Comprehensive Stuttering Therapy” asemenea prezinta mai multe metode practice care sunt prezentate pas cu pas in carte cu avantajul ca pot fi practicate de orice persoana acasa fara indrumare , dar ,din pacate ,cum multora dintre noi nu ne place sa  cititm si sa intelegem ceea ce citim  o lasam balta dupa un timp mult prea scurt de antrenament. Aceasta carte , dupa parerea mea, prezinta un potential foarte ridicat pentru cei care se dedica cu adevarat in intelegerea si practicarea metodelor de acolo.

     Insa cu toate ca aceste carti sunt bune , nu cred ca este bine sa ne oprim la o singura metoda deoarece , din cunostinta de cauza , va spun ca exista mai multe forme de balbaiala care nu pot fi tratate prin aceiasi metoda . Pot veni multe persoane sa va spuna cum au scapat ei de balbaiala si sa constatati ca metoda respectiva nu functioneaza la voi . Am intalnit persoane care se balbaiau extrem de rau in orice situatie mereu la aceleasi cuvinte , acelei persoane nu ii poti spune sa faca exercitii de respiratie si balbaiala va disparea . El trebuie sa uite tot ce stia pana acum si sa inceapa sa invete sa vorbeasca din nou de data aceasta in mod corect, plecand de la respiratie corecta, articularea cuvintelor folosind o pozitie corecta a limbii, detensionarea corzilor vocale inainte ca acestea sa iti blocheze complet cuvintele , pozitia corpului in momentul vorbirii etc …Dar toate aceste lucruri sunt egale cu zero daca pe langa aceste antrenamente fizice nu lucrezi la mentalitate, modul de a gandi . De fapt  modul de a gandi trebuie pus pe primul loc cand vine vorba de tratarea balbaielii.

     Sa va dau un exemplu concret in ceea ce ma priveste . Cand am inceput facultatea acum 3 ani  eram destul de increzator in fortele mele , fapt care m-a facut sa uit intr-o oarecare masura de balbaiala. Ca orice student am fost nevoit sa prezint anumite referate in fata grupei , lucruri la care la vremea aceea m-am descurcat foarte bine.

     Mai tarziu vazand ca incep sa ma descurc mai bine am inceput sa vreau mai mult si nu mai acceptam esecul , lucru care ,fara sa vreau ,a dus la agravarea balbaielii deoarece inaintea referatelor stateam stresat cu gandul ca ma voi balbai lucru care s-a si intamplat (mai tarziu va voi explica si de ce s-a indeplinit zicala “de ce ti-e frica nu ai cum sa scapi”), asadar la prezentarea primului referat din anul 2 de facultate, un referat foarte simplu la care exersasem acasa  si aveam o dictie perfecta m-am blocat inca de la primul cuvant…intr-o fractiune de secunda mintea imi intrase in panica , tensiunea in corzile vocale era din ce in ce mai mare si parca o voce interioara imi spunea :nu mai incerca ca o sa te balbai si mai rau , nu am ascultat acea voce si am incercat sa continui…bineinteles esec total …mai tarziu mi-am dat seama ca acel gand /voce interioara era chiar subconstientul meu care imi relata din experientele trecute. M-am gandit daca acel gand s-ar fi modificat in:  continua, te descurci bine, esti destul de relaxat si se pare ca vei fi cel mai bun , oare balbaiala precedata de trac s-ar mai fi manifestat? Sau as fi devenit acea persoana care eram cu cateva ore inainte cand exersam singur acasa si eram perfect relaxat cu o dictie de invidiat?

     In ultima perioada studiind acest fenomen, context in care balbaiala se agraveaza drastic mi-am dat seama ca trebuie sa imi modific gandirea astfel sa cred cu adevarat ca ma voi descurca in orice situatie . In corelatie cu antrenamentele de dictie, respiratie…etc ,acest mod nou de gandire ar trebui sa impiedice efectiv ca balbaiala sa isi faca simtita prezenta .

    Si cum puteam sa imi schimb modul de a gandi  cand eu stiu sigur ca intr-o anumita situatie ma voi balbai 100%?! Sa ma mint singur? Oare are efect?

     Asa am descoperit cartea “Puterea extraordinara a subconstientului” pe care am citit-o cu scepticism, dar am gasit acolo exact ceea ce descoperisem si eu prin analiza despre care v-am povestit mai sus. Insa pe langa asta , in carte, mai sunt explicate si niste metode concrete prin care sa te autosugestionezi . Ele spun asa : Trebuie sa te autosugestionezi zilnic , spunandu-ti timp de 5-10 min pe zi exact ceea ce iti doresti ..In cazul nostru ,eu am spus asa : azi sunt perfect relaxat , nu ma balbai absolut deloc indiferent de situatie, nu am de ce sa ma stresez pe tema asta fiindca stiu ca ma voi descurca perfect. (de preferat sa repeti cuvintele astea dimineata si seara inainte de culcare), pe langa asta daca poti este bine sa te si imaginezi purtand o discutie fara sa te balbai , astfel subconstientul preia informatia si dupa un timp iti va raspunde in momentele tensionate exact cum gandesti, adica pozitiv.

     Poate la inceput nu crezi, cum nu am crezut nici eu , dar repeta zilnic cu CREDINTA, si nu intamplator am scris cu majuscule, o formula de autosugestie formulata cum crezi tu ca e mai bine dar sa fie pozitiva (adica sa nu inceapa ceva de genu : nu mai vreau sa fiu balbait…., ci sa inceapa cu : nu sunt balbait…etc), timp de doua saptamani, si o sa vezi ca fara sa vrei o sa ajungi sa crezi in ceea ce spui, si inevitabil scapi de frica de balbaiala fiindca nu mai este alimentata de gandurile tale. Frica si ezitarea te vor distruge daca continui sa gandesti ca inainte, daca eziti sa faci ceea ce iti place dar te impiedica balbaiala. Va recomand sa cititi carte ca sa intelegeti cum functioneaza subconstientul, nu aveti ce pierde ,poate renuntati la o telenovela sau vreun joc pe calculator timp de 3-4 ore si cititi cartea

     Mai este un aspect care multi il uita si anume, degeaba cititi carte daca nu aplicati ceea ce scrie acolo , nu se va schimba nimic in viata voastra .

     Apoi continuati cu exercitiile de respiratie si de dictie 24 ore din 24 fiindca nu va functiona daca nu iti intra in reflex . Data viitoare cand te vei balbai nu te gandi ca nu functioneaza metoda ci gandeste-te daca in secunda aia cand ai pronuntat cuvantul chiar ai respectat regulile pe care vrei sa le practici fiindca este foarte posibil din cand in cand sa uiti sa respiri cum trebuie fara sa iti dai seama. Ia gandeste-te daca ai uita sa respiri, cum ar fi ? iti spun eu : Ai “cam” muri !

     Subconstientul controleaza toate functiile tale , daca crezi ca tu (adica constientul) controleaza tot ,raspunde-mi la urmatoarea intrebare : Cum se face ca atunci cand dormi si nu esti constient de “actiunile” tale , totusi organismul continua sa functioneze…respiri normal , te invelesti cu patura fara sa iti amintesti ceva a doua zi, chiar reactionezi instinctive la pericole ?? Pentru mine este destul de clar, subconstientul lucreaza pentru noi , asadar, cand faci un exercitiu care stii ca poate duce la eliminarea balbaielii repeata-l cat poti de mult..iar si iar si iar si iar fiindca iti va intra in reflex si cum subconstientul din reflex iti scoate balbaiala la inaintare asa iti va scoate si rezultatele exercitiului efectuat.

     Tineti minte ca orice metoda de tratare a balbaielii alegeti nu va avea rezultate decat in timp si cu multa perseverenta , daca nu sunteti dispusi sa acordati incredere si timp pentru rezolvarea problemei atunci continuati sa va plangeti de mila sau sa dati vina pe Dumnezeu ca sunteti asa fara sa faceti nimic. Nu va va ajuta cu absolut nimic si veti incerca sa cautati tratamente…leacuri, remedii prin care sperati sa scapti de balbaiala intr-o saptmana , iar din cate am studiat acest lucru ESTE IMPOSIBIL (cel putin deocamdata).

     Nu intamplator va povestesc aceste lucruri, ci sunt lucruri studiate si practicate de mine si care incet incet isi arata efectele positive. Asta este drumul pe care l-am ales.

     Deci in concluzie va recomand sa cititi o carte care prezinta metode practice care le puteti efectua singur , recomand  Comprehensive Stuttering Therapy (clic aici) , dar sa lucrati cel mai mult si pe partea cealalta , psihlogica sau cum vreti sa-i spuneti fiindca degeaba reusiti sa vorbiti fluent in conditii normale daca in fata unui grup vi se pune un nod in gat  ,tensiunea isi depaseste conditiile normale, transpirati  sau chiat tremurati ,fiindca nicio metoda din lume nu va va scoate din acea stare daca ati apucat sa intrati deja si stiti cel mai bine ca intrati in starea aia de panicia fie ca vreti fie ca nu , orice ati face!. incercati sa invatati creierul sa nu mai intre in starea aceea , iar aici recomand cartea “Puterea extraordinara a subconstientului”(clic aici).

    Daca  intampinati dificultati la descarcarea cartilor  eu vi le pot pune la dispozitie cu mare placere.

   Va doresc multa sanatate si astept parerea voastra cu privire la toate cele spune mai sus!

7 Răspunsuri to “Lupta cu balbaiala prin exercitii practice si creandu-ti o mentalitate noua!”

  1. mihai25-bucuresti 8 Noiembrie 2010 la 21:51 #

    sal . cipriane , de ce numai scrii nimic pe blog , pacat tot ce ai scris pana acum e asa de interesant si important pt toti . o seara placuta , te salut.

    • cpradmin 8 Noiembrie 2010 la 22:15 #

      Salut Mihai , pai o sa incerc sa scriu mai des , dar nu imi place sa aberez sau sa incerc sa par vreun atotstiitor sper ca intelegi. Am obsevat din pacate ca unele persoane care aparent urmareau sa scape de balbaiala, acum vor doar sa fie mintiti frumos fara sa incerce sa aplice vreo metoda… O sa postez maine un exercitiu care nu neaparat te scapa de balbaiala dar te poate scapa sau te poate intelege mai bine fenomenul. Este nevoie de mai multe persoane interesate, am incercat aceasta metoda cu 2-3 persoane fara a posta pe blog dar s-a dovedit a fi un esec…dar nu din vina mea ci din vina dezinteresului nostru de a duce un lucru la bun sfarsit si de a ne abate de la drumul initial…in fine o sa fiu mai explicit in post si cu cei adevarat interesati o sa vorbesc in detaliu si in particular (pe messenger). scuze ca am m-am intins cu explicatiile dar asa e firea mea… Astept noi comentarii din partea ta. Multa sanatate!

      • David_C 4 Octombrie 2014 la 14:00 #

        Salut Ciprian,

        Sper ca esti bine si abordarea ta produce fluenta🙂

        Au trecut cativa ani de la primele postari, te rog sa ne spui care abordare ti s-a parut tie cea mai eficienta.

        Eu incerc airflow ul recomandat de Dr. Schwartz. Merge in situatii obisnuite chiar bine, in situatii de stress ridicat e mai greu. Acum incerc sa atac problema „stress-ului”.

        Urmaresc discutiile unui stuttering group
        http://cityroom.blogs.nytimes.com/2011/03/03/relearning-speech-to-make-it-cushiony-not-jagged/?_php=true&_type=blogs&_r=0

        Imi place abordarea lor. Ar trebui sa ne intalnim la o terasa si sa vorbim mai multe legat de asta. Poate ne insotesc si alti doritori, activi pe blog ul tau.

        Astept raspunsul tau,

  2. darie_cristinel 20 Mai 2011 la 23:22 #

    Bravoo prietene…Ceea ce faci tu ajuta pe foarte multi sa stii..Eu unul caut de mult o rezolvare a acestei probleme.Poate vorb pe messenger.ID meu e darie_cristinel.

  3. Dana Daniela 21 Noiembrie 2012 la 11:58 #

    buna! bravo tie!
    e minunat ce faci pt ca dai un exemplu de reusita din experienta personala. nu sunt multi cei care citesc astfel de carti si care sunt convinsi de puterea subconstientului nostru. multumesc pt carti!

  4. andrusha119 25 Decembrie 2012 la 12:14 #

    BRAVOO!! chiar ce scrii tu este adevarat si ii ajuta pe foarte multi cu aceasta problema ..simtomele astea care leai descris leam avut si eu si am urmat cu exactitate instructiunele tale si incep sa ma ajute.. iti multumesc!!

  5. Maximilian 17 Decembrie 2014 la 17:14 #

    Eu ma balbaiesc foarte tare.Si cand trebuie sa raspund ma balbau atat de tare incat imi vine sa plang si sa numai zic nimik.Am incercat exercitii de dictie dar tot asa.

Lasă un răspuns

