In curand…”Comprehensive Stuttering Therapy” in limba romana!

13 Mar

Salutare tuturor,

     Se pare ca de ceva vreme nu am mai scris pe blog. Asta nu din cauza ca mi-am pierdut interesul ci datorita faptului ca nu am mai avut   informatii noi in ceea ce priveste balbaiala. Nu pot spune  insa ca am pierdut vremea. Am incercat totusi sa evidentiez cat se poate de bine informatiile care le-am prezentat deja. Prin urmare am incercat sa gasesc cea mai buna metoda de tratare a balbaielii din cele prezentate. Am ales cartea „Comprehensive Stuttering Therapy” deoarece prezinta metode concrete care pot fi practicate de oricine acasa sau in alte medii fara a avea nevoie de asistenta medicala (psihologi, logopezi…etc). Practic ceea ce gasim in carte, cam acelasi lucru se face si in sedintele de logopedie precum si psihologie. Da , ai inteles corect , cartea inglobeaza cele doua planuri extrem de bine, ba chiar as putea spune ca exercitiile de acolo sunt mult mai complexe decat ceea ce ai invata la logoped sau psiholog.

     Ok. Poate te intrebi de ce ma apuc sa povestesc iar de cartea aceea pe care am postat-o acum cateva luni?! Din trei motive simple :

1) Pentru ca am realizat ca este cea mai buna; 

2) Metodele de acolo pot fi practicate de catre oricine, oriunde, oricand. 

3) Pentru ca m-am apucat sa o traduc ca sa fie accesibila tuturor.

     In ceea ce priveste ultimul punct poate te gandesti la faptul ca am mai promis ca traduc o carte si anume „Stutter no more” dupa care am lasat-o balta. Dar inainte sa gandesti asta, ar trebui sa stii ca acea carte am inceput sa o traduc fara sa o citesc inainte in totalitate….iar dupa vreo 20 de pagini traduse am realizat faptul ca metoda nu poate fi dusa la bun sfarsit fara ajutor specializat , ba chiar mai mult , terapia prezentata in acea carte se intindea pe parcursul a cel putin 12 luni si nu prezinta garantii  100% de succes. M-am gandut totusi ca unele informatii de acolo sunt foarte bune….dar dupa ce am citit „Comprehensive Stuttering Therapy” am realizat ca inglobeaza si informatii din cartea „Stutter no more”, asadar nu mai era nevoie de colectarea de informatii.

    Din cartea „Comprehensive Stuttering Therapy” am tradus putin peste 30 de pagini dar o sa incerc sa grabesc ritmul fiindca in curand va trebui sa ma apuc de proiectul de licenta si nu voi mai avea timp si pentru traducere. Sper sa termin cat mai curand ca sa v-o pot pune la dispozitie.

     Despre carte va pot spune doar cateva lucruri concrete, celor care nu ati citit-o, si anume faptul ca terapia pentru adulti contine un set de 30 de exercitii care la randul lor sunt impartite in 2 parti :

1 – Controlul Valsalva, care se ocupa de partea mecanica a balbaielii si cuprinde primele 11 exercitii.

2 – Partea  a doua, eu ii zic psihologica, care se ocupa cu schimbarea coportamentului, emotiilor si sentimentelor tale si se intinde pe restul exercitiilor , adica 19 exercitii.

     Cam atat am avut de zis, daca aveti intrebari puteti lasa commenturi pe blog si va voi raspunde cat mai curand posibil sau ma puteti gasi la adresa de messenger ad_litteram08@yahoo.com

Numai bine!

7 Răspunsuri to “In curand…”Comprehensive Stuttering Therapy” in limba romana!”

  1. Claudiu 14 Martie 2011 la 19:42 #

    Salut Ciprian. Ma bucur ca ai revenit si astept cu interes sa citesc viitoare postare.

  2. Claudiu T 17 Martie 2011 la 10:14 #

    Ceau Ciprian,
    Am si eu aceeasi problema ca si tine si ma bucur foarte mult ca am gasit blog-ul si ca cineva a indraznit sa „ia taurul de coarne”. Eu cred ca asta e una din piedicile in calea ameliorarii sau chiar vindecarii balbaielii, faptul ca lipseste destul de mult initiativa in aceasta directie.
    Daca pot sa ajut cu ceva nu ezita sa ma contactezi.
    Iti doresc mult succes si iti multumesc pentru ceea ce faci.

    • cpradmin 17 Martie 2011 la 10:23 #

      Mersi pentru incurajari. Ai dreptate, fara initiativa nu se rezolva nimic. Sper ca odata cu traducerea cartii sa fie cat mai multe persoane care incearca sa faca ceva in legatura cu problema asta. Eu iti doresc succes si astept cat mai multe comentarii din partea ta! Sanatate

  3. ana 1 Iulie 2011 la 15:55 #

    Buna, ti-am descoperit abia acum blog-ul…mi mi-a facut bine. Eu ma obisnuisem cu ideea ca asa voi fi toata viata, ca nu se va schimba. Acum, am inceput iar sa ma intreb daca nu cumva ma insel…oricum, mi-a facut bine ceea ce am citit, cred ca aveam nevoie.

    • Mihai 9 Ianuarie 2012 la 08:13 #

      Buna! Eu abia acum m-am hotarat sa fac ceva pentru mine si am 52 de ani!!! Am pierdut enorm de mult din cauza defectului de vorbire! Poate totusi reusim impreuna!!

      • cpradmin 9 Ianuarie 2012 la 19:38 #

        Cu siguranta vom reusi, totul depinde de noi!

  4. Cosmina 10 Noiembrie 2015 la 00:58 #

    Salut!

Lasă un răspuns

