Feedback

23 Apr

semnul-intrebarii

Cei mai multi dintre voi mi-au cerut sa le trimit traducerea cartii THE COMPREHENSIVE STUTTERING THERAPY, aparent am observat ca interesul vostru fata de problema asta se refera strict la ceva palpabil. Aici se ridica niste intrebari : A functionat? Ati urmat pasii de acolo? Ce a mers si ce nu a mers bine? Ma asteptam la un feedback de la voi , nu eu am scris cartea, nu consider ca e cea mai buna dar impreuna chiar putem scrie o carte daca reusim sa scoatem in evidenta modul in care v-a influentat pe voi, fie ca a avut un impact pozitiv sau negativ ! Autoanaliza te ajuta sa fii propriul tau profesor Haideti sa impartasim. Ce ziceti?

11 Răspunsuri to “Feedback”

  1. Alin 24 Aprilie 2013 la 21:11 #

    Salut Ciprian.Numele meu este Alin si am aceeasi problema ca si toti care iti citesc blogul cu mare drag.Am incercat metoda air-flow aflata de pe blogul tau dar am vazut ca nu am obtinut cine stie ce rezultate.Si vreau sa spun ca sunt total de acord cu tine:balbaiala are o cauza psihologica.Cartea de care spui tu aici nu am citit-o,dar urmez pasii din cartea Self-terapy for the stutterer.Pentru mine a dat rezultate vizibile.E ceva timp de cand am inceput sa ma documentez cu privire la balbaiala si observat ca:
    1)Cand sunt plin de incredere in mine vorbesc fluent;
    2)Cand simteam ca ma voi balbai chiar inainte de a deschide gura,ma cuprindea teama de a ma balbai asa ca de multe ori taceam.Cand am vorbit in ciuda temerii mele,cam in 2 saptamani am inceput sa vorbesc mai fluent.Cred ca cu daca ne invingem temerile si blocajele psihologice legate de balbaiala,putem vorbi fluent.
    3)Cum ai spus si tu,e nevoie de autoanaliza pentru a indendifica ce temeri ai.Daca scapi de teama,scapi de balbaiala.
    Mi-ar placea sa schimbam idei si impresii odata daca vrei.Si eu vreau acelasi lucru ca si tine:sa ii ajut pe cei care sa balbaie sa scape de acest defect.

  2. okionela 7 Iulie 2013 la 21:28 #

    Buna! Numele meu este Ionela si am aceeasi problema ca si voi. Va urmaresc de vreun an situl, am intrat si in posesia cartii dar acum este prima oara cand las si un comentariu🙂
    La mine pot spune ca anumite lucruri au functionat din sfaturile prezentate in cartea tradusa de Ciprian. Sigur problema nu a disparut, dar au fost perioade cand in urma eforturilor depuse cu exercitiile se vedeau ceva imbunatatiri de fluenta.Pe mine m-au ajutat anumite „exercitii” propuse in carte . De exemplu privitutul in ochii interlocutorului (lucru pe care nu- l faceam aproape deloc inainte), sfatul cu cat tensiunea creste cu atat sa vb cat mai rar, anumite exercitii de respiratie. In ultimul timp m am cam lasat de exercitii dar vreau sa ma reapuc. Si m-au mai ajutat trei lucruri. Primul ar fi vb despre balbaiala cu o alta persoana. Eu am avut anumite descutii telefonice cu o alta persoana cu aceeasi problema pe tema aceasta si frustarile care deriva din acest „dar” si pot spune ca m-a ajutat mult.In plus am facut si o perioada pshihoterapie online cu o pers specializata si pot spune ca exercitiile de crestere a increderii in sine date de psiholog au ajutat. SI ce am mai observat eu la mine este ca atunci cand i-au spirulina cu seleniu sunt mai putin obosita si pot vb mai bine. Nu stiu daca regula e general valabila dar la mine mereu functioneaza: cand simt ca vine o perioada cand fluenta mea este mai rea (toata viata am avut periaode in care vb mai bine si apoi perioade in care vb mai putin bine) incep sa i-au spirulina cu seleniu.
    Daca se mai gandeste cineva sa mai organizeze acele ” sedinte online ” care se faceau in trecut as vrea sa particip si eu.
    Pa , pa si sa fiti cat mai fluenti ……

  3. okionela 7 Iulie 2013 la 21:29 #

    .

  4. okionela 7 Iulie 2013 la 21:50 #

    Si as avea o intrebare:am citit pe site ca se propunea la un moment dat infiintarea unei pagini de facebook pe aceasta tema. Pagina aceea exista sau a ramas la stagiu de propunere? Multumesc anticipat

    • Alin 13 Iulie 2013 la 12:11 #

      Okinela,pagina pe facebook din cate stiu eu nu exista,dar am de gand sa creez in seara asta un grup pe facebook.Am vazut grupuri din alte tari pe facebook pe tema asta unde se incurajeaza,pun intrebari si posteaza materiale legate de balbaiala.Ar fii interesant sa avem si noi un grup al nostru.Ce spuneti?

      • David_C 5 Octombrie 2014 la 00:02 #

        Buna Alin,

        Daca ai reusit sa creezi un grup pe FB, spune mi cum se numeste intrucat si eu vreau sa particip.

        Ideea de grup suna foarte bine. Eu sunt incantat.

        Stiu, sunt momente in care suntem fluenti, poate chiar perioade din viata. Asta ne face sa credem ca suntem ok si nu avem nevoie de un grup. Insa tehnicile astea de air flow se invata in timp, si trebuie exersate si cu alte persoane. Daca cineva o invata si o stapaneste inseamna ca trebuie sa dea mai departe aceste tips and tricks.

        Vreau sa organizez o intalnire cu persoanele din acest blog in care sa ne impartasim experienta fiecare.

        Astept un raspuns din partea voastra, sa vad ca mai existati pe blog. :))

  5. Adrian I. 25 Decembrie 2013 la 13:45 #

    Exista vreun grup care organizeaza sedinte online? Cred ca ar fi foarte benefice .

    • Adrian I. 25 Decembrie 2013 la 13:51 #

      Daca exista , gasiti adresa de contact in profilul meu

  6. Alex 6 Ianuarie 2014 la 18:13 #

    Salut , eu am incercat metoda de a te gandi la ce vr sa spui . Functioneza in mare parte dar daca tie frika ca o sa te balbai ,te prierzi si o sa te balbai!

  7. okionela 2 Iunie 2015 la 20:51 #

    Mai este cineva interesat sa facem acele intalniri audio in care sa vorbim despre problema vorbirii necoerente ??

    • adrian 2 Iunie 2015 la 21:24 #

      eu . skype adrian.cristian.90

Lasă un răspuns

